CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
There was an error in this gadget

Sunday, 11 December 2011

bila MAta, MulUT, tELinGA, beRtaNyA paDa haTi...


MatA **pancaindera yg tak pandai menipu.. bila hati buat kerja mesti nafsu masuk campur... mmg tak dinafikan mata kita xlekang tgk maksiat, rasuah, kekejaman sna sini...aku pun kalah dgn permainan mata ni... cuma hati kita hanya mmpu berdoa utk dijauhi semua itu.. Allah da jadikan  hati bertemankan nafsu... nafsu pun pemberian Allah... tapi jgn lupa, pencipta terhebat pun mmberi kita Akal utk berfikir yg mana baik dan buruk. so bimbing la hati agar dapat mengimbangi permintaan nafsu..wahai hati.. jadikanlah mataku ini melihat besarnya kebesaran allah dan mulianya ciptaan ku ini utk beribadah pada tuhanku iaitu ALLAH

MuluT** aku perempuan.. mmg agk menipu sgt klau xpernah bercerita psl hal org.. tapi aku tau tu dosa... hmm.. hati... klau la kau tawu mulut ni byk menjadi penyebab ku kejalan neraka allah.. wahai hati... berikan peluang padaku.. berikan la diriku ini tak
berhenti zikir dan beristifar pada mu.. sesungguhnya, Engkau menjadikan kami sebaik2 kejadian...

TeliNgA**dengar lagu jiwang2, mula la nk tacing... biasa la tu... hati.. kan best kalau kau tersentuh bila terdengar azan dan ayatul quran yg ku dengar... wahai hati.... tolong lah aku jatuh cinta pada agamaku... bukakanlah satu ruang utk aku mendekati diri dgn tuhan ku... sesungguhnya, aku terasa sgt jauh dari mu.. ya ALLAH...

0 comments:

Post a Comment