CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
There was an error in this gadget

Monday, 26 December 2011

aku dan dosa...

skg ni aku kat kl sentral... berseorangan smbil menikmati teh o panas... kejap lagi aku akan ke gribbles pathology utk amik result test darah aku... ya allah...apa agaknya keputusannya... 

mengimbas dosa2 ku sebelum ni... 

ya Allah..

dosa ku dgn mu ya Allah menggunung... aku lalai... bila aku solat aku tak pedulikan soal kushuk padamu, bila aku berbicara dgn org tuaku aku tak memikir perasaan mereka, bila aku bercinta ku buat2 lupa soal haram dan dosa, bila aku berkawan aku mmbawa kwn2 ku ke jln dosa, berckp hal org, mengumpat, fuhh byk sungguh.. aku mmg berdosa... mmg org mcm aku xlayak utk syurgamu ya Allah.. tapi aku tak sanggup menerima azab seksaan nerakamu ya Allah.. ya tuhan... bawa lah aku ke jalan yg dipenuhi nur dan kebenaran.. terima lah taubatku..

abah dan mak

aku selamat dibumi Allah ini dgn doa abah dan mak... diaorg dah jdi mak dan abah yag terbaik utk aku.. tapi.. maafkan aku... aku x cukup baik untuk jadi anak yg solehah utk mak abh.. ya Allah berikan ku peluang, untuk menabur budi membalas jasa org tua ku...

mr pluto..

maafkan izza.. byk dosa iza pada awak... izza yg buta dan tak nampak kasih syg yg awk curahkan utk izza... izza mmg xbole jd sempurna untuk awk.. tapi izza da cuba yg terbaik utk awk... awak.. saya mmg sygkan awak... maafkn izza.. izza mmg slalu buat awak terluka...

kawan2...

untuk sahabat baik ku mira, ecah,bil, wani,anis,huda,ipah,ainil dan kwn2 ku yg lain.. korang pun knl kan aku mcm mne... mulut aku mmg laser.. kdg2 menyentuh hati korang kan... maaf sgt... aku syg korang... tapi cara aku mgkin xsama mcm org lain... kdg2 kan aku ni kan xambil kisah sgt pasal korang.. tapi hati kecil aku xpenah lupa doakan kejayaan dan kebahagian korang...

hmmm...hari ni sayu sgt... korang yg bce entry aku,kte sme2 muhasabah diri.. mungkin kita terlalu pk keduniaan sampai kita lupa tanggungjawab kita pada Allah sebagai khalifahnya... 

ya Allah... terima kasih... kau masih ingatkan aku..


Sunday, 11 December 2011

bila MAta, MulUT, tELinGA, beRtaNyA paDa haTi...


MatA **pancaindera yg tak pandai menipu.. bila hati buat kerja mesti nafsu masuk campur... mmg tak dinafikan mata kita xlekang tgk maksiat, rasuah, kekejaman sna sini...aku pun kalah dgn permainan mata ni... cuma hati kita hanya mmpu berdoa utk dijauhi semua itu.. Allah da jadikan  hati bertemankan nafsu... nafsu pun pemberian Allah... tapi jgn lupa, pencipta terhebat pun mmberi kita Akal utk berfikir yg mana baik dan buruk. so bimbing la hati agar dapat mengimbangi permintaan nafsu..wahai hati.. jadikanlah mataku ini melihat besarnya kebesaran allah dan mulianya ciptaan ku ini utk beribadah pada tuhanku iaitu ALLAH

MuluT** aku perempuan.. mmg agk menipu sgt klau xpernah bercerita psl hal org.. tapi aku tau tu dosa... hmm.. hati... klau la kau tawu mulut ni byk menjadi penyebab ku kejalan neraka allah.. wahai hati... berikan peluang padaku.. berikan la diriku ini tak
berhenti zikir dan beristifar pada mu.. sesungguhnya, Engkau menjadikan kami sebaik2 kejadian...

TeliNgA**dengar lagu jiwang2, mula la nk tacing... biasa la tu... hati.. kan best kalau kau tersentuh bila terdengar azan dan ayatul quran yg ku dengar... wahai hati.... tolong lah aku jatuh cinta pada agamaku... bukakanlah satu ruang utk aku mendekati diri dgn tuhan ku... sesungguhnya, aku terasa sgt jauh dari mu.. ya ALLAH...