CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 1 August 2011

mmg janji Allah manusia tu sentiasa teruji...

~21 julai 2011~

mcm2 allah nak duga aku hari ni.. entah la.. mungkin mmg betul aku ni byk sgt dosa kut smpai Allah nak  uji aku..
start kelas pukul 2 baru aku tawu bilik aku kne pecah masuk..  nsb baik la aku ni x berharta sgt tapi harta yg aku ada tu jgk org nak.. emm... nk tuduh x berani.. redha jela.. aku maafkan spe yg amik duit aku tu tapi just dari lubuk hati aku nak bg tawu dia, x kemana pun kalau kte amik hak org lain.. nnti hak kte allah akn cuba uji utk org lain pulak.. betul x??? emm... nasib baik aku ade roomate aku time tu.. dia yang byk bg semangat kat ak..

*x cukup satu allah uji aku lagi.. 1500hr, aku dpt pgilan dari bob@ayah bobo.. hati mcm nak berderai.. mcm baru kene cmpak dari puncak klcc... aduhh.. Mr. Pluto aku ditimpa musibah.. 1/2 ton@600kg konkrit terhimpap atas kaki die.. bederai air mata aku dgr.. mula2 mcm xnak caya.. tapi... betul lah.. janji allah dah tertulis mcm tu..


  ni la konkritnye... bekas pecah bawah tu bekas kaki die.. huhuhu

*alhamdulillah, aku bersama roomate aku yg byk tlg aku time 1st aku letak hp aku pas ckp ngn bob.. meleleh2 air mata aku.. mmg x tahan sebak aku.. hmm.. aku x tawu nk pk ape.. aku pk mcm mne nak redah traficc jam nak ke jln pahang HKL.. aku mmg nekad..

*aku amik teksi on the spot ke sana! gilo.. da la bru pas ilang duit... emm.. nsb sgt rommate aku tlg aku... huhuhu.. thanks cik ~~nurul husna~~... dlm teksi aku x taw da nk buat apa.. yg aku pk smpai kat sana jek.. mmg rezeki aku jalan x jem sgt.. alhamdullilah..(dlm perut da mcm2 irama da bunyi.. tu la allah marah ganti pose last2 minit ni!)

*aku msuk ke observation ward kat emergency.. aku mmg da nekad jgn nanges.. aku kne kuat.. buat muka toya je.. dlm hati, allah je yg tawu..  smpai2 je aku kat dlm tu ade org da smbut aku.. suma kawan2 Mr Pluto aku.. aku tgk die dgn mcm2 perasaan.. aku nmpak da begenang air mata die tgk aku dtg.. tapi aku buat relek2 jek.. smbil usap2 rambut die aku cakap x de pape pun.. patah2 biase jek.. time tu ade attandence tgh pasang P.O.P kat die.. bak kte org pasang simen.. tapi just buat back slap je.. nnti nk g operation sng nk bukak..


 inilah hasilnye... di diagnosekan close fracture... so.. kne tgu dr plan for any surgery..

                                      mr pluto yg berada di wad 1 ortopedik HKL

mmg tragis la nak cter panjang2.. buat pertama kalinya, aku berbuka setin air soya season.. mmg da x lalu da aku nk mkn pape..  tapi aku bersyukur sgt, at least bla allah nak uji kte mcm ni bru kte terpikir sgupkah nnti bla da berumah tangga, kte sgup nk jge suami kte yg mungkin x berkaki@sakit kronik?? bercinta mmg indah... sgup janji sehidup semati... tapi hakikatnya? waallahualm... sekurang2nya kau belajar sesuatu iaitu PENGORBANAN.. aku yg slalu pentingkan diri sendiri, ego, degil, akhirnya menerima juga ujian allah utk memperbaiki diri aku sendiri..

masa, duit, keringat... mmg tu aku perlu spend dlm 2 3 bulan ni... syukran illallah.. family aku yg bg support kat aku... kawan2.. aku sgt2 terharu korang.. thanks sgt!.. korang sebenarnya harta aku...


hemm.. igtkan smpai takat tu je.. nk dijadikan cter... pas solat magrib kat surau kat HKL tu jgk, selipar aku plak ilang........ adoyaiiiii..... da la aku syg glerr selipar tu..huhuhuhu.. da xdak jodoh ngn selipar tu agaknya... so aku yg berpikir panjang xkn nk berkaki ayam balik nnti?? so aku pun kebas la selipar org lain plak... adusss.. baru tuhan nak suh bertaubat da cari dosa lain aku ni... huhuhu.. insyaallah klau aku g HKL lagi, aku letak balik selipar tu kat sana yea..(bila pulak aku nk g yek)..


takat tu je mmpu dicterkan.. kang meleleh air mata aku tacing2..hahahaha... skg ni MR PLUTO on treatment lg.. refuse to operation but continued rehabilitation.. die pakai knee brace kat kaki kiri die.. so berkaki tiga la die skg nak berjalan yekk...

                                           lagak mcm bole drive eh.. lawak la dio ni..
 

                                                                utk mr PLuTO..


.

0 comments:

Post a Comment